Bruslení v Plzni - ovály
Související galerie
Související články
Areál v Doudlevcích
Areál
v Doudlevcích je mezi Plzeňáky oblíbené
místo na ježdění a není se čemu divit. Je
dopravně dobře dostupný jak z centra tak z okraje Plzně
např. autobusem č. 30, 22 nebo trolejbusem č. 13. Pro majitele aut
je hned vedle vyhrazeno malé parkoviště. Mapka.
Plus: v porovnání s ostatními místy k ježdění je tady opravdu dobrý povrch, na kterém se jezdí zcela bez problémů. Místo je navíc dál od silnice posazeno do prostředí s výhledem na louky a řeku, působí klidně a pohodově.
Mínus: Bývá tady dost lidí a délka oválu nepatří k nejdelším, má klasických 400 metrů. Ve špičkách, kdy sem po škole nebo po práci proudí hodně bruslařů, je třeba dbát na bezpečnost. Ne všichni bruslaři totiž jezdí ohleduplně, a tak někdy hrozí nebezpečí kolize.
Další aktivity: Areál v sobě zahrnuje i zdarma hřiště na plážový volejbal, volejbal, nohejbal, lze si domluvit lezení na lezecké věži či v lanovém centru nebo ozkoušet šikovnost ve skate parku. Bohužel v současné době nejsou k dispozici toaety ani kiosek s občerstvením. Nejbližší místo, kde je možné dočerpat energii a tekutiny, je asi půl kilometru podél řeky směrem do centra města za tenisovými kurty – Hospůdka U Plechtů (po–pá 16–23 hod).
Štruncovy Sady
Dalším místem, kde se v Plzni dají potkat bruslaři, je silnice kolem komplexu sportovišť ve Štruncových sadech. Jedná se o zónu vyhrazenou pěším a cyklistům. Pokud jedete směrem od Prahy do centra Plzně, je to hned za mostem potom, co minete budovu pivovaru. Snadno se sem dostanete z centra města – je to tak deset minut z náměstí. Ti, co přijedou autem, ocení parkoviště u Domu dětí v Pallově ulici, při příjezdu od Prahy je sjezd na parkoviště vpravo po přejetí mostu, až minete pivovar. Nástup k bruslení je možný z obou stran u řeky.
Plus: Oproti oběma plzeňským oválům se tady naskýtá delší trať, asi kilometr. Silnici lemuje z jedné strany zeď stadionů a hřišť FC Viktoria a Sokola Plzeň 1, z druhé strany směrem k řece pak vzrostlé stromořadí. Oproti oběma plzeňským oválům je tady i v horkém dni stín a chládek ke sportování, řeka a zeleň dotváří dojem prázdnin, i když je všední den.
Mínus:
Je třeba dávat pozor, občas tudy i přes značení
zóny pro pěší a cyklisty projede auto. Dalším
bodem dolů pro Štruncák je povrch, který je hrubý,
místy až mizerný. Při bruslení brzy začnou
brnět nohy.
Cyklostezka č. 3, 31 z Denisova nábřeží podél Radbuzy do Doudlevec
Tato cyklostezka je vlastně spojnicí mezi Štruncovými sady a Škoda sport parkem v Doudlevcích. Je to takový prima nápad na prodloužení trasy cestou na ovál v Doudlevcích. Jde o cyklostezku, která pro bruslaře začíná asi nejideálněji na konci Denisova nábřeží na pravé straně řeky Radbuzy za železničním mostem v centru města. Dostanete se po ní proti proudu řeky a přivede vás přímo k oválu v Doudlevcích.
Plus: Stezka nabízí možnost projet se jinde než na oválu a místy připomíná bruslení třeba v Brně nebo v Berouně, vede parkovým prostředím kolem řeky, kde ač jste uprostřed města, cítíte se příjemně a tak trochu v přírodě. Navíc se tudy dá dostat po svých a rychleji než pěšky do Doudlevec na ovál, což je zvlášť v létě lákavější než jízda rozpálenou městskou hromadnou dopravou.
Mínus: Místy špatný povrch pokažený přejezdy vozidel stavby kolem řeky nedaleko kostelíka U Ježíška. Další místo s asfaltem téměř nesjízdným je pak u hospůdky U Plechtů v Doudlevcích, méně zručným bruslařům doporučujeme sundat brusle a tento úsek projít bez koleček. Od tohoto místa pak povrch opět kazí stavba bytových domů v lokalitě ulice Malostranská. Dobrý povrch začíná až potom, co cyklostezka opustí silnici a odpojí se sjezdem k řece už cca 150 metrů před areálem v Doudlevcích. Dalším mínusem jsou chodci a malá šířka cyklostezky, hrozí kolize s rychle jedoucími cyklisty, a dále ještě pozor na dva prudké sjezdy, kde není pořádně vidět a nadchází možnost ošklivých střetů nebo pádů – první místo je u slovanské papírny hned za lávkou pro pěší přes řeku, druhé je pak při podjíždění silničního mostu v Doudlevcích.
Další aktivity: Tato cyklostezka prochází centrem města, a dá se z ní tedy dobře dostat kamkoli k turistickým zajímavostem Plzně. Co se sportu týče, pak i do bazénu na Slovanech, kde se můžete po bruslení dobře zrelaxovat.
Lopatárna
Druhým plzeňským oválem je areál SKP Rapid Sport na Lopatárně v Plzni-Doubravce. (Mapka) Jde o dráhu určenou původně pro trénink cyklistů, je tedy zajímavá svou délkou – ovál měří 1064 metrů. Na jedné straně je pak terénní vlna, kopeček, který je třeba při jízdě překonat, vyjet a zase sjet, což někteří bruslaři považují za výhodu a zajímavost, jak trénovat na ne zcela placaté trati. Lokalita se za železničním mostem trati na Prahu na ulici Mohylová. U areálu sportovišť je parkoviště s dostatečným parkovacích míst. Parkování je zdarma. Dá se přijet i městskou dopravou, autobus č. 30 a 28 staví hned u vjezdu do areálu, na další spoj, trolejbus č. 16, je to 10 minut do kopečka po ulici Mohylová.
Plus: Jednoznačným pozitivem tohoto areálu je délka oválu a prostředí, kdy se díváte na zeleň a řeku a jste mimo silnici s provozem. S délkou souvisí i fakt, že i přes vyšší návštěvnost se s ostatními tolik nemačkáte a máte větší prostor než v Doudlevcích. Oproti Doudlevcím je tady ještě i fungující občerstvení a toalety přímo u oválu, což je jistě příjemné pro všechny tréninkem znavené sportovce. Plusem je i terénní nerovnost, která zvyšuje atraktivitu tohoto oválu, nejezdíte pořád rovně, do kopečka si trochu máknete a pak se chvilku vezete, když nejezdí moc lidí, dá se trénovat technika ježdění.
Mínus:
Za sportování v tomto areálu si zaplatíte.
Při vstupu je třeba uhradit jednorázový poplatek 30
kč, který vám umožní jezdit, jak dlouho budete
chtít. Je možné zakoupit si i permanentku, a to za
cenu 250 kč, opravňující ke 20 vstupům. Jezdíte-li
hodně, doporučí vám sezónní permanentku
s fotkou, která stojí 500 korun a prostě jezdíte
celou sezonu. Existuje i rodinné jednorázové
vstupné za 50 korun. Povrch v tomto areálu je hrubší
a po delší jízdě mohou brnět nohy. Nějak na
Lopatárně v poslední době vyrůstá spousta
plotů, což sice asi omezí počet načerno jezdících
sportovců, nicméně pocitově tato přeplotovanost trochu
ubírá na atraktivitě.
Přečteno 25309x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |