in-line bruslení > in-line trasy
Cyklostezka Hradec Králové - Kuks
6.05.2013 - Redakce
Související galerie
Související články
Související odkazy
kaple.mestosmirice.czwww.pevnostjosefov.cz/www.jaromersko.czwww.labskastezka.czwww.hradeckralove.orgwww.jaromer-josefov.czwww.mestosmirice.cz/www.kralovedvorsko.czwww.kuks.cz
Reklama
Dne 15. května v 11 hodin bude u Kamenného mostu v Hradci Králové slavnostně otevřena takřka 30 km dlouhá nová krásná cyklostezka z Hradce Králové do Kuksu. Jen o 3 dny později, v sobotu 18. května zde bude rovněž in-line jízda. Proto, aby byla cyklostezka sjízdná v celé své délce i pro in-line bruslaře ale schází ještě pouhopouhých 1570m položení asfaltového koberce.
Tělesa komunikace jsou hotová, maximálně by se na některých místech odfrézoval starý asfalt. Tedy v poměru k již vynaloženým prostředkům opravdu minimální náklady. Problém je, že jednotlivá problematická místa už jsou mimo kompetence týmu, který cyklostezku doslova vydupal ze země a kterému za to patří veliký dík. Pojďme si tedy celou stezku projet a o problematických místech si říct detailněji. Informace mi velmi ochotně poskytl hlavní iniciátor celého projektu cyklostezky starosta Smiřic, pan Luboš Tuzar.
Můj popis začnu v Hradci Králové, což je trošku problém - stezka vlastně v Hraci Králové nezačíná - oficiálně začíná až 2 km od centra v obci Plácky u Kamenného mostu. Problém to není pouze bruslařů, ale i pěších a cyklistů, protože se dá předpokládat, že nová cyklostezka přitáhne velké množství lidí a stará přístupová úzká asfaltová stezička ze Smetanova nábřeží ke Kamennému mostu bude praskat ve švech. Kamenný most je navíc úzký a celý dlážděný.
Další možná přístupová cesta je od Šimkových sadů okolo benzinky ulicí Akademika Bedrny a Jana Černého, kde je také kousek nové cyklostezky, do Věkoše a odtud ulicí Plotišťskou až ke Kamennému mostu (vyzkoušeno - s opatrností sjízdné).
Zcela evidentně se tedy nabízí řešení prodloužením po červené turistické značce od hradeckého bazénu, což je pouhých 1,8 km. Co na to Hradec Králové? Pošleme jim dotaz.
PLÁCKY - KAMENNÝ MOST
Nyní už stezka opravdu začíná - První úsek je pro bruslaře smutný - pouze metr široká nová cestička a o kousek výše také metr široká stará cesta, kde navíc schází asi 20m asfaltu a bruslaři se budou potkávat v obou směrech dole.
To ale naštěstí je jen 700 metrů na konec aleje a pak už pokračuje 2,5m široká cyklostezka. Překvapeni budete z jejího povrchu - není to totiž asfalt, ale kvalitní beton, na kterém jsou sice dilatační spáry, které lehce klapou, ale jinak je to povrch perfektní, který dobře drží a na první svezení se nám zdálo, že i na vlhku drží lépe, než asfalt! Drobnou nevýhodu je, že pokud jedete s hůlkama, tak se hole smekají. Celkový dojem jinak parádní.
Betonový povrch končí u elektrárny v Předměřicích a to bohužel velmi nešťastně - 20 metrovým úsekem do kopečka k silnici, kde je pouze štěrk. Bohužel stavbaři na tento úsek nezapomněli, jak jsme se domnívali (to by byla ta lepší varianta). Tento kousek patří soukromé osobě, která asfalt ani beton nepovolila. Malér to je zejména v druhém směru - z kopečka. V místě, kde by šlo získat rychlost se budete trápit po kraji, či pomalým přešlapováním. Když se vám tedy s prskáním podaří vydrápat se nahoru, tak přejedete přes hráz a hned odbočíte zase k řece. Odtud až k mostu do Lochenic.
U mostu musíte odbočit a jet po místních komunikacích, protože zde zatím schází úsek stezky s plánovaným novým mostem přes přírodní chráněnou oblast Trotina - ten je plánován v horizontu cca 3 let, prý zde ale není povolen zpevněný povrch. Úsek po místních komunikacích je ale celkem sjízdný, pozor je nutné dát zejména na dvou nechráněných železničních přejezdech, jedná se o frekventovanou trať (rychlíky na Liberec a Trutnov). Kousek za vsí vás ale překvapí 270m dlouhý úsek, kde je pouze udusaný štěrk. Tento úsek má rekonstruovat do asfaltového povrchu Státní pozemkový úřad v rámci komplexních pozemkových úprav. Poslali jsme jim e-mail s dotazem na časové horizonty.
Po překonání této nepříjemné pasáže, která jde možná objet od Lochenického mostu na druhou stranu přes vesnice Skalička a Skalice do Smiřic (zatím nevyzkoušeno, pokud někdo víte, jak to tam vypadá, napište nám to do diskusí pod článek). Objížďkou se ale okradete o krásný nový 4km dlouhý úsek cyklostezky až do Smiřic s novým mostkem přes mlýnský náhon (foto).
Před Smiřicemi je pouhých cca 120m značně rozbité betonové komunikace, kdy beton je v některých místech rozdrolený až na štěrk, což vede k pádům. Jde o stávající cestu k ČOV (čistička odpadních vod) používanou nákladními vozidly. Ivestice by prý byla příliž nákladná. Je to pouhých 120m :-(. Pro malé Smiřice možná nákladné, ale pro celý projekt cyklostezky myslím, že nikoliv. Po přejetí tohoto tankodromu vás už čeká průjezd krásným zámeckým parkem. Doporučujeme ještě malou odbočku ke Smiřickému zámku a hlavně k baroknímu zámeckému kostelu Zjevení páně, který patří k vrcholům barokní architektury v Čechách - více zde. Hned naproti si můžete v městské restauraci dát polévku. Třeba už na vás paní servírka nebude koukat s vyvalenýma očima jako na nás (2 pořezové na bruslích a s hůlkama).
Po dlabanci se vrátíte k řece a po stejné straně řeky vystoupáte nad smiřickou elektrárnu a pokračujete směr Jaroměř - to je 6 km dlouhá a opravdu krásná část cyklostezky. Chcete-li si zajezdit bez překonávání nesjízdných míst, nechte auto ve Smiřicích, či Černožicích a zajezděte si právě zde.
JAROMĚŘ - JOSEFOV
V Jaroměři nás bohužel za mostem u soutoku Labe a Metuje čeká velmi nepříjemná pasáž pod pevností Josefov, kde je 750 m štěrku. Důvodem je památková ochranná zóna - památkáři asfalt bohužel nepovolili. Poslali jsme jim dotaz, zda existuje nějaká možnost, jak stezku učinit sjízdnou i pro bruslaře. Jste-li na pohodovém výletě, nazujte si boty, jděte pěšky vrchem přes Josefov a užijte si historie. Chcete-li rychle frčet dál, nejezděte přes most, ale na druhou stranu po místních špatných komunikacích Průmyslová a 5. května k ulici Langiewitzova, po které cyklostezka pokračuje. Nesjízdný úsek zde. (750m). Objízdná trasa zde. (1470m)
Po 450m nezapomeňte odbočit k Labi, kde je druhý 1,3 km dlouhý úsek s betonovým povrchem, cestou minete soutok Labe a Úpy. Poté musíte přes most a místní ulicí "Na Úpě", kde se můžete zastavit v cykloprodejně pana Frynty a pokračovat na konec ulice, kde odbočíte doprava k řece a dáte si sakra pozor, protože zde prudký sjezd končí takřka pravoúhlou zatáčkou!
JAROMĚŘ - U TUNELU
Pojede podle Úpy a budete znovu dávat pozor, protože za zahrádkami vás čeká další pravoúhlá zatáčka, která je extra nebezpečná hlavně z druhé strany. Zatáčkou totiž končí ošklivý sjezd od hlavní silnice, na kterém je bohužel starý rozbitý asfalt, takže zde na tomto místě se dají očekávat kolize a nehody a to nejen bruslařů :-(. Na městský úřad Jaroměř jsme poslali dotaz, zda se plánuje nějaká úprava. Nebezpečný úsek zde.
Pojede podle Úpy a budete znovu dávat pozor, protože za zahrádkami vás čeká další pravoúhlá zatáčka, která je extra nebezpečná hlavně z druhé strany. Zatáčkou totiž končí ošklivý sjezd od hlavní silnice, na kterém je bohužel starý rozbitý asfalt, takže zde na tomto místě se dají očekávat kolize a nehody a to nejen bruslařů :-(. Na městský úřad Jaroměř jsme poslali dotaz, zda se plánuje nějaká úprava. Nebezpečný úsek zde.
Pokud vystoupáte ošklivou cestou nahoru, překvapí a potěší vás asi nejdražší a nejužitečnější stavba celé cyklostezky a to tunel pod hlavním tahem na Náchod. Pokračujete po místních komunikacích až na úplný konec Jaroměře. Cestou stále vidíte obrovský Jaroměřský rybník, ale k němu se bohužel nedostanete.
Na konci Jaroměře "v končinách" vás hned za krematoriem čeká naprosto nejhorší pasáž cesty - Ve svahu na pouhých 160 metrech zde není asfalt a dle plánů zde ani asfalt nebyl plánován - Je zde totiž omezení ze strany ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic), protože zde má v budoucnu být násep rychlostní silnice z Hradce Králové na Polsko. Co však brání tomu, aby se tam do realizace této stavby, která je v nedohlednu, asflat položil, to nevíme. Poslali jsme dotaz přímo na ŘSD. Cesta také navíc končí takřka pravoúhlou zatáčkou, takže se dají očekávat výlety do polí :-) Nebezpečný úsek zde.
Pokračujete do Heřmanic. Pozor na křížení se silnicí. Při naší testovací jízdě zde ještě nebylo hotové značení a když budete rozjetí, snadno se vám stane, že vlítnete do silnice. Pokračujete do Brodu nad Labem, kde pojedete kus po staré místní silničce. Až před sebou uvidíte mosty, tak pod ně nezapomeňte odbočit a pod prvním mostem pozor na opilce a utahané cyklisty a bruslaře - je zde totiž zcela nová, kvůli stezce vybudovaná hospůdka, kde si můžete dát řízek za 40 Kč a různé druhy nápojů v příjemném chládku. Hned za hospodou je mohutná ohrada s ještě mohutnějším divočákem, kterého bych opravdu nerad potkal v lese.
No a nyní vás už čeká poslední hezká pasáž cesty až do Kuksu. Cyklostezka končí na kraji obce a doporučujeme si zde brusle sundat a dál se vydat pěšky. Obec je velmi členitá a čerstě předlážděná pískovcovou dlažbou. Také zde bývá plno turistů. Pokud si však věříte, můžete zkusit okruh Kuksem - v tomto článku tučně.
IN-LINE JÍZDA
Abychom dali o nás bruslařích více vědět a podpořili tak dodělání stezky i pro kolečkáře, rozhodli jsme se svolat in-line jízdu po celé délce nové cyklostezky! Start bude v sobotu 18. května v 9,15 na parkovišti u obchodů naproti Šimkovým sadům. Více o in-line jízdě.
Těšíme se na hojnou účast a podporu.
Přílohy:
Původní situační zákresy. celková situace (černé body - nebezpečná místa, zelené "P" - místo na zaparkování)
Podrobné mapy (PDF) úsek 1-3 l úsek 4-8 l úsek 8-10
Nové cesty jsou červeně. Cesta po stávajících komunikacích modře.
Nové cesty jsou červeně. Cesta po stávajících komunikacích modře.
Fotografie ze stavby cyklostezky (níže na stránce po úsecích)
Přečteno 62100x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
in-line trasy
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!