in-line bruslení > in-line trasy

In-line stezka na Jesenicku nebude, důvodů je mnoho

8.10.2009 - Redakce
Veta je po unikátním projektu in-line stezky, která měla propojit obce na Jesenicku a dovést bruslaře a cyklisty i do tří měst v Polsku. Z deseti obcí, kudy měla stezka procházet, zůstal bohužel jen Jeseník.
In-line stezka má vést z Bobrovníku přes bývalý Moravolen a kolem řeky Staříč, hřiště a koupaliště až k areálu Technických služeb Jeseník. Na vybudování tří až čtyř metrů široké silnice v délce přibližně sedmi kilometrů potřebuje město dvacet milionů korun.
Jeseník zůstal osamocen ve velkém projektu, který chce dokončit do voleb v příštím roce. „Ještě jednáme s Lipovou-lázněmi, jestli s námi do projektu půjdou,“ řekl starosta Jeseníku Petr Procházka.
Starosta Lipové-lázní Lubomír Žmolík (ODS) nemá pozitivní zprávu:“Obávám se, že in-line stezka v Lipové-lázních hned tak nebude.“
Při přípravě projektu totiž vedení radnice narazilo na problémy s pozemky. „Velký úsek, kudy měla stezka procházet, patří zemědělskému družstvu, které si stavbu nepřeje. Prostor mezi Lipovou a Jeseníkem patří pozemkovému fondu, který nemá zájem, aby přes jeho parcelu vedla. Majitelé několika pozemku jsou proti a nebo chtějí za půdu cenu, která mnohonásobně převyšuje obvyklou cenu v obci,“ vysvětlil problém Žmolík.
Potíže s pozemky zastavily v přípravě projektu i další radnice. Kvůli těžkostem s výkupem pozemků skončily přípravu ve Vidnavě, odkud měla stezka pokračovat dál do polského Otmuchova.
„U nás je hodně bruslařů, kteří by in-line stezku rádi viděli, ale realizace vyžaduje velké náklady. Navíc není návaznost z ostatních obcí, a tak to nemá cenu,“ dodala starostka Vidnavy Eva Pavličíková (ČSSD).
Na krachu celoregionální in-line stezky se podepsaly i další problémy. Obce by totiž musely jednat samostatně, zamrzla i komunikace. Když s myšlenkou stavby přišel před dvěma lety jesenický starosta, zalíbil se jeho kolegům nápad tak, že se chtěli připojit a připravit velký projekt. Ten ale nelze řešit regionálně.
Když starostové zjistili, že si každá obec musí zajistit výkupy pozemků, připravit projekt, podat žádost a z vlastní kasy financovat částku, kterou nebude krýt dotace, začali ustupovat.
První byly Supíkovice. „V obci je spousta důležitějších problémů k řešení. Neříkám, že to není zajímavá věc, ale musíme jít podle priorit. Hlavní problém ale byl, že nás nikdo nekontaktoval. Měl přijít člověk a říct, kudy by měla stezka vést. To dodnes nevíme,“ řekl starosta Supíkovic Vlastimil Hoza (nez.).
Jeho slova potvrdil i starosta sousedních Velkých Kunětic Jiří Neumann (nez.). „Měl přijít zástupce firmy, která projekt zpracovávala a říct, kudy by měla stezka vést. K tomu nedošlo a já nemám, co předložit zastupitelům a bez dokumentu po nich nemůžu chtít peníze,“ dodal Neumann (nez.).

Zdroj: www.denik.cz,  Danuše Krčová

Přečteno 1429x

Komentáře

 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
in-line trasy
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1521915219
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1932419324
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1427114271
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1371213712
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: