In-line trasa Klatovy – Vrhaveč (podél Drňáku a železnice)
Těžký začátek
Jako rozená „Klatovanda“ jsem si nemohla tuhle bruslařskou příležitost ujít. Nikdo z místních mi nebyl schopen říci, odkud kam je až stezka sjízdná na bruslích, takže jsem začala tam, kde jsem začátek cyklostezky znala – u tenisových dvorců pod Vodojemem. Nechala jsem u tenisu zaparkované auto, své dítko odložila i s babičkou do krásného dětského hřiště mezi tenisem a místním rybníčkem a jela. Říkala jsem si, že do hodiny budu zpátky - a to jsem i dodržela.
Kolem garáží je cyklostezka naprosto luxusní – zámková dlažba dooost široká na jakékoliv experimenty však po 150 m zatočí doleva a jede zprudka dolů podél hlavní silnice, kde však máte možnost přestoupit na pruh vyznačený pro cyklo (pokud budete věřit protijedoucím autům, že vám do něj nevjedou, budete brzdit pohodlněji na rovném povrchu). Zcela zabrzdit musíte po asi 50 metrech, kdy je třeba přebruslit výpadovku na Horažďovice (Mochtín). No, a teď dělej bruslaři, co umíš. Následuje vjezd do městského parku. Vítá mě 10m prudký sešup po rozbitém asfaltu. Tak rozbitém, že si netroufám jet a stylem chůze tak připomínám kachny v dohledném jezírku. Asfalt v rozlohou malém parku má dost různou úroveň. Chci se vyhnout sjezdu k mostu přes Drnový potok (Drňák), tak odbočuji hned vlevo na rovný úsek vedoucí kolem kolonády. Po hrubším asfaltu doskáču ke 100m části, která vypadá dost bídně, ale mozaikově popraskaný, jinak hladký asfalt je tou příjemnější stránkou jízdy po parku. Těsně před mostkem asfalt zase zhrubne až na díry. Za mostem odbočuji vlevo kolem sídla Technických služeb, což nemám šanci vzhledem k jejich vozovému parku šanci přehlédnout. Asfalt se po 200 m změní na nezpevněnou cestu. Naštěstí toto zúžené místo končí po 15 m, v dohledu je zcela nový asfalt.
Městský park – nádraží Luby
Nastává klidná jízda po krásném černém skle, který je nejdříve narušen železničním přejezdem bez závor. Vlak sice vždy před takovým přejezdem zahouká, ale přesto u jinak pro bruslaře bezproblémového přejezdu raději přibrzdím. Dále si vychutnávám esíčkový přejezd přes mostek s malým výškovým převýšením a pokračuji dále podél Drňáku až k fotbalovému hřišti v Lubech.
Zde kolem garáží před vchodem do místního sportovního areálu je asfalt opět trochu hrubší, ale nic zásadního. Jedná se o 50 m dlouhý úsek zakončený vjezdem do docela nepřiměné křižovatky, kde se nekříží jen auta, ale také různé druhy povrchu. U křižovatky je skromné dětské hřiště, spíše jen odpočívadlo s houpačkamiJ. Vjíždím na křižovatku a hledám kudy dál. Přede mnou stojí koloběžkař a ptá se mě, kudy dál. Rozhlédnu se a zahlédnu žlutou směrovku cyklostezky v podstatě až za křižovatkou. Vjíždím doleva na hlavní silnici a po 10 m hned zase odbočuji vpravo po úzké silničce, která se vzápětí mění opět ve kvalitní cyklostezku (to není z křižovatky vidět). Zde končí asi nejvíce nepřehledné úseky cyklostezky. Následuje bruslařský ráj, který kazí jen „starý“ úsek podél plotu lubských Technických služeb (Proč vždycky právě u parku Technických služeb je povrch nejhorší?). Zde dle obrovských tabulí úsek dotovaný Evropskými fondy končí.
Malá Víska
Nekončí však bruslostezka. Naopak. Tam kde končí cedule Evropských fondů, začíná bezproblémový asi 2km úsek. Nemám co dodat. Jeho převážnou část znám již léta, jedná se částečně právě o ten první úsek, který byl vyasfaltován. Jen je třeba zpozornit na místech, kde se cyklostezka kříží s místními komunikacemi (zřídka používanými, ale jsou tam – asi 2 x). Jsou však dobře označené. Dlooouhý, rovný, snad až nudný úsek podél Drňáku a železnice končí prudkým krátkým výjezdem k železnici. Jedná se o zajímavé zpestření - po „náspu“ se jede asi 50 m a poté se sjíždí do levotočivé zatáčky na silnici přes přejezd. No, zní to děsivě, ale realita je lehčí – sjezd není tak prudký a dlouhý jako z druhé strany. Přejezd pamatuje brigády socialistické práce, ale nenechte se jím odradit, přišli byste o nejkrásnější část cyklostezky.
Kolem Vrhavče
Za přejezdem se mi mezi patní brzdu a kolečko zasekne malý kamínek, o které není za přejezdem nouze (stavební práce na cyklostezce tu skončily skutečně nedávno). Sedám si na mez u cesty, sundávám brusli a zkouším kamínek vydolovat. Nemám šanci. Naproti, v domku slyším cirkulárku. No, to tam bude asi šikovný chlap, který si poradí. A poradil. Skoro to vypadalo, jako by s bruslí nezacházel poprvé, ačkoliv prý nebruslí a nikdo ho na brusle nedostane. Nu co, možná tam příští rok už bude mít otevřený servis bruslí nebo alespoň občerstvení.
Na následujících 2 kilometrech cyklostezky vzpomínám na bruslení v Rakousku a říkám si, pche, tohle je lepší! Klikatící se zcela nová bruslostezka mezi poli, po kopcích nahoru a dolů, prostě paráda. U stavení na poli, tam co pasou na zahradě kozy, tam prý čepují pivo a prodávají nanuky. Píší to na ceduli postavené u stezky. Sympatické občerstvení – sice bez sezení, ale nápady se cení.
Za jedním z několika přejetých horizontů sjíždím z kopce a vidím konec. Škoda. Dále jen po nezpevněné cestě, třeba na kole. Za rok to bude dále nahoru do Radinov, za pár let až do Rudy? Možná.
Otáčím se. K dětskému hříšti u tenisu dorážím za hodinu. Druhý den mi jízda od městského parku (kromě) na konec stezky a zpět trvá 40 minut svižné jízdy a občasného kochání. Na stezce potkávám bruslaře i cyklisty, ale vše v míře naprosto idylické.
Parkování (směr od KT)
1. S adrenalinovým začátkem u tenisu pod Vodojemem (možné občerstvení na tenisu)
2. S přechodem po nezpevněné cestě (15 m) u technických služeb města Klatov (silnice č. E53 směr Sušice), za hlavní křižovatkou u parku (za druhými semafory) před železničním viaduktem doleva do parku – je tam zákaz vjezdu a slepá ulice, ale Technické služby a zaměstnanci tam mohouJ
3. Za drůbežárnami a stavebninami v Lubech (jízda z Klatov) první možná odbočka doleva – až na konec (slepá). Odtud už cyklostezku uvidíte těsně před sebou.
4. U fotbalového stadionu v Lubech (možné občerstvení)
5. Nádraží Luby (asi nejrozumnější - směrem na Vrhaveč vás čeká jen hladký asfalt))
6. Odbočka na Hejno při jízdě po silnice č. E53 (nenápadné odbočka vlevo) za cedulí začátku vesnice Malá Víska – parkování o mostu přes Drnový potok.
Občerstvení
Podél stezky mizérie, jen to co jsem psala již výše.
V Klatovech rychloobčerstvení "Hladové okno" za divadlem, v uličkách okolo náměstí je hospůdek a restaurací dost:-)
Ubytování
Kemp u koupaliště v Klatovech
Kemp v Běšinech
Ubytovna na zimním stadionu v Klatovech
Další tipy (výlety, kultura, sportovní vyžití)
Krytý bazén (nebo v létě koupaliště) v Klatovech
Rodinný aquapark Horažďovice (malý, ale sympatický) s prima tobogány pro malé i velké
Golf Činov
Cyklo kolem Klatov, zejména směr Sušice
Náměstí – Černá věž , Barokní lékárna (jedna ze 2 v ČR!)
Okolí KT – zámek Klenová (krásný výlet na kole, galerie, zřícenina), hrad Velhartice (krásný výlet na kole, pobytové místo Jana Wericha)
Přidejte i vy váš tip na bruslení a získejte 300Kč šek od JBsportu.
Automaticky se tak dostanete do losování o šek na 2000 Kč od CK Trip a CK KUDRNA.
Přečteno 4314x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |