Inline bruslení na Letné
Související články
Letná ještě donedávna bývala pro Pražany místem, kde na kolečkových bruslích ujeli své první metry. K tomu přispěla v Praze snad první půjčovna bruslí, dobrá dostupnost z centra a také možnost občerstvení.
Členitý terén je na Letné dobrou školou techniky jízdy nejen pro začátečníky. Pokud se naučíte bruslit na Letné, již vás moc věcí na bruslích nepřekvapí. Nově upravené cesty jsou protínány pásy z žulových kostek a staré asfaltové cesty praskají tak, že věrně kopírují dlažbu na Staroměstském náměstí. O cesty se zde s vámi dělí volně pobíhající psi, cyklisté, procházející se lidé a zvídaví turisté. Není divu, že nikdo z nich nerespektuje značky nakreslené na zemi, které přikazují, kdy má být pes uvázaný, cyklista ze sedla a bruslař bez bruslí. Jsou nesmyslné.
Dobře a rychle si na Letné zabruslíte na zhruba půl kilometru dlouhém úseku těsně vedle písčité pláně. Nový povrch není sice nejhladší, ale dostačující. Bohužel tento asi čtyřmetrový pás netvoří okruh, a tak vám nezbývá než se naučit elegantní piruetku, kterou se na jeho konci otočíte a pofrčíte zpět. Další možností je vjet na starý asfaltový povrch na vedlejších stezkách, na kterých lze s občasnými přestupy na nový červený povrch opatrně projet téměř celou Letnou.
Užijete si výšlapy k výhledu na Prahu, sjezdy s možností skoku do trávy, překonání schodů ke Kyvadlu, jehož nejbližší okolí patří skateboardistům, nebo přejezdu přes most k Letohrádku (na Hrad je dále jízda na bruslích zakázána, ale pro pěší je brána otevřena). Naučíte se skákat přes díry, které se na poslední chvíli objeví v celé své šíři přes cestu, a na podzim zjistíte, že listí spadané z tamních zabarvených stromů činí brzdu nefunkční. Pozor, ne všechny vedlejší stezky jsou asfaltové. Novinkou jsou cesty vysypané pískem, který se logicky na botách pěších zanáší až na asfalt.
Přes všechny nedostatky, které pro bruslaře Letná má, se však dodnes jedná o nejoblíbenější park v Praze s možností bruslení. Jednak jich moc není, jednak dojet si až k letohrádku Belveder na bruslích je lákavé. A nový červený povrch, i když jen na vybraných částech zdejších cest, přispěl spolu s velkým dětským hřištěm ke zlepšení celkové funkčnosti parku.
Verdikt:
Chrániče a helmu doporučujeme. Pokud pěstujete fitness a rychlejší jízdu, volte raději jiný terén.
Doprava:
Tram ze Strossmayerova nám.: č. 1, 8, 15, 25, 26 (i z metra Vltavská nebo nádraží Holešovice)
Pěšky ze Staroměstského nám přes Čechův most nebo z Pražského Hradu (pod Míčovnou je vchod do parku)
Autem: parkování u technického muzea (zde je i jedna z půjčoven)
Znáte lepší dráhu na bruslení?
Seznamte nás s novými oblastmi, kde se dá bruslit.
Odměnou vám bude inline zájezd do Švýcarska se Sport-s.
Přečteno 33525x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |