in-line bruslení > in-line trasy

Na inlajnech u Bodamského jezera

21.05.2007 - Redakce

Související galerie

Související články

Reklama
Výborným východištěm na bruslařské trasy v okolí jezer Bodensee (Bodamské) a Untersee je německé město Konstanz (Kostnice). Leží na jihozápadním konci Bodamského jezera na březích krátkého úseku Rýna mezi oběma jezery. Brusle se dají nazout hned na nábřeží blízko centra města a nádraží. Přejel jsem po mostě Rýn a dal se na východ a později na sever směrem k ostrovu Mainau. Trasy v tomto úseku nepatří mezi ty nejideálnější. Překvapilo mě, že řada z nich vede po silnicích s automobilovým provozem, i když malým. Jsou zde i některé strmé sjezdy. Určitě to tu není pro začátečníky.
Květinový ostrov
V blízkosti ostrova Mainau se cesta změnila na prašnou a brusle jsem musel sundat. Samotnému ostrovu se říká Blumeninsel (květinový ostrov). Byla na něm vybudována jakási botanická zahrada s lesoparkem. Za vstup na ostrov se platí 6 Euro. Děda do kasy však přišel až po 10. hodině. Na ostrově jsou asfaltové cesty, je tu zákaz jízdy na kole, o bruslích tu nic nebylo. Byl jsem překvapen, že i v polovině března tu už byly nádherné rozkvetlé záhony. Hrály opravdu všemi barvami. Byl zde vysázen  krásný lesopark, kde jsou i mohutné sekvoje, jako v Kalifornii. Myslím, že návštěva ostrova stojí za to, ale v sezóně tu může být hodně lidí.
Ostrov Reichenau
Květinový ostrov je spojen s pevninou mostem. Za ostrovem jsem se dal na sever doprava. Opět i zde byl nesjízdný hliněný povrch. Teprve u vesnice Litzelstetten jsem opět nazul brusle. Následoval krásný sjezd do městečka Wolmatingen ,které je východištěm na další ostrov Reichenau. Ten leží již uprostřed jezera Untersee a je známým bruslařským cílem. Dá se na něj dojet po úzké umělé šíji po opravdu skvělé cyklostezce s výborným povrchem. Uprostřed šíje je zřícenina nějaké budovy s menší rozhlednou. Vystoupil jsem na ní  i v bruslích, měl jsem odtud pěkný pohled na obě strany jezera a spojovací šíji. Okruh kolem ostrova Reichenau patří mezi bruslařské klasiky, měří  i s příjezdovou trasou asi 15 km. Některé úseky jsou pěkné, jiné mi zase tak úžasné nepřipadaly, kvalita povrchu je proměnlivá. I zde část tras vede po komunikaci s automobilovým provozem.
Z Kostnice podél jezera
Z ostrova Reichenau jsem mířil zpátky do Kostnice, začal foukat silný vítr do zad, který mají bruslaři tak rádi. Celým městem můžete v pohodě projet bez sundání bruslí. Po přestávce s obědem na nábřeží jsem přejel hranici do švýcarského města Kreuzlingenu. Zde začíná známá trasa do Romanshornu a Rorschachu podél jižního břehu Bodamského jezera. Je částečně popsaná v jiném článku na serveru www.ladronka.cz. Doplním popis této trasy jen o některé postřehy. Je to velmi kvalitní trasa, nicméně i zde jsou některé úseky s automobilovým provozem a bruslař by se na to měl připravit. Je opravdu nádherně značená, všude šipky se znakem brusle, dokonce jsou zde i cedule s návodem, jak překonat některou křižovatku, abyste co nejméně vadili ostatním účastníkům silničního provozu. Nejdelší části trasy vedou podél železniční trati, kde je poměrně dobré spojení společnosti Thurbo. Tyto úseky mají převážně velmi dobrý povrch a jsou značně rychlé. Jízdu zpomalují hlavně průjezdy několika měst. Někdy se tu jede po bruslostezce na okraji silnice, jinde se musí jet přímo po silnici. Švýcarští řidiči jsou ale mimořádně ohleduplní, jsou již na bruslaře zvyklí. Některá místa však vyžadují dobré ovládání bruslí, rozhodně bych tuto trasu nedoporučoval pro naprosté začátečníky. Pro ně je spíše vhodná výše popsaná trasa v údolí Rýna nebo třeba bratislavské stezky podél Dunaje. Existují zde i některé poměrně prudké sjezdy do podjezdu nebo naopak z nadjezdu nad tratí. Nejproblematičtější je průjezd Romanshornem. Přímo v centru města se jede po normální silnici, dokonce se po ní sjíždí ke křižovatce. Tady je naprosto nutná výborná znalost některého druhu brzdění, nejlépe téčka.
Nejkrásnější místa na trase jsou  úseky po nábřežích vedoucích přímo podél jezera. Obzvláště se mi líbil úsek ve městě Arbon a potom příjezd do Rorschachu. Tady  v jednom místě dokonce vedou souběžně tři cesty – prašná pro pěší, stará asfaltová pro cyklisty a bezvadný gumáč pro bruslaře. Do Rorschachu jsem dojížděl již za tmy, nábřeží je ale krásně osvětleno a i po setmění se tu prohánějí cyklisté a bruslaři. 

Autor: Libor Hnyk

Tato trasa je zařazena do soutěže o inline zájezd se Sport-s v roce 2007!

Přečteno 9240x

Komentáře

In-lines a cyklistika u Bodamského jezeraLukas, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
in-line trasy
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1521915219
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1932419324
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1427114271
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1371213712
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: