in-line bruslení > reportáže

První jízda Prahou je za námi

3.04.2005 - Redakce
Protože jsme chtěli pouze otestovat, zda je taková akce v Praze vůbec možná, a báli jsme se neovladatelného stohlavého davu řítícího se ulicemi, informovali jsme o akci až v pátek před akcí a upozornili na ni jen mezi okruh bruslařsky zdatných lidí, které známe zatím jen z internetových diskusí.

Už v komentářích k pozvánce na tuto jedinečnou premiéru, která věříme, že bude počátkem hromadných inline jízd v Praze, jsme byli nelítostně napadáni za nelidskou ranní hodinu, kdy měla v neděli jízda startovat. Dokud jsme na místo v 8 ráno nedorazili, nevěřili jsme, že tolik lidí udrží doma teplá postel. Důvod brzké ranní hodiny byl prostý - co nejméně aut v ulicích.
U hodin na Florenci nás čekali pouze 2 lidé s kolečky na bruslích - šéfredaktor "konkurenčního" www.tik.cz, kterému nedovolila nepřijít jeho profesionální novinářská čest, a  Jakub, který si chtěl ten den jít poprvé se svým kamarádem zabruslit na Ladronku, ale náš web ho při ranním surfování dohnal z kolejí na Hvězdě ještě dále - na Florenc. Jakub je ze Slovenska, takže již první jízda Prahou se dá i při účasti pouhých 3 bruslařů a jedné cyklistky považovat za mezinárodní!
I přes tuto "masivní účast" akce splnila svůj cíl. Ověřili jsme si, že lze v Praze podobnou akci provézt častěji, a to i v různých variantách. Problematických míst na zvolené trase (zde) bylo pouze několik a lze je vyřešit změnou trasy nebo pouhým přejetím na široký chodník. První nepříjenost byla hned na začátku, kdy na první pohled nový asfalt v Křižíkově ulici je tak hrubý, že si nezadal s dlažbou. Nechtěli jsme jet po souběžné, dopravně vytížené Pobřežní ulici, ale mimo dopravní špičku je tato varianta rozumnější. 

Očekávané dopravní a terénní potíže byly s přejezdem křižovatek, kde se kromě aut kříží i tramvaje. V našem počtu jsme si poradili projížděním křižovatek po přechodech, ale pro větší dav to nepřipadá v úvahu. Projíždění křižovatek (takto náročných je asi 5) si zaslouží dobrou organizaci jízdy a zkušené jezdce. Kombinace koleje a kočičí hlavy je zkrátka pekelná, vyhnout se jim ale v Praze nelze. Věříme, že svědomitě trénujete na Salomon in-line jízdách, které se stávají rok od roku náročnější.
Rovněž jsme při plánování zapomněli na jednosměrku na Příkopech a na Národní třídě, pěší zónu nevyjímaje. Jsou zde však natolik široké chodníky, že to s opatrností zvládne i více lidí.
Protože se nám jelo parádně, tedy kromě Jakuba, který nespal celou noc a přesto dojel (Jakube, byl to fakt dobrý výkon, díky žes přišel!), prodloužili jsme si na Smíchově jízdu odbočením z červené trasy na zelenou (okolo nákupního centra po dvouproudové jednosměrce), což se ukázalo jako nerozumné. Složité přejíždění z pruhu do pruhu je bez zpětného zrcátka nebezpečné a hustota semaforů i projíždějících aut i v ranní hodinu nadprůměrně neúnosná. Příště nebudeme frajeřit a pojedeme po původní červené trase. Případné prodloužení vymyslíme jinak (Nusle, Modřany). Jízda trvala zhruba 90 minut i s drobným zblouděním Katky na kole, která fotila a měla udržovat skupinu pohromadě. Najeli jsme kolem 16 km. Tikovi slibujeme triko s nápisem "Přežil jsem nedělních 8 a.m. ".

Vy všichni, kteří jste váhali a nejeli, litujte! Okradli jste o účast na akci historického významu, všechny další už budou jen opakováním, doufáme že povedeným.
V následujících dnech se vydáme na jízdu daleko těžší. Na pouÂť po úřadech a institucích, abychom se pokusili akci plně legalizovat a získat podporu na místech nejvyšších. Pokud víte, jak nám pomoci, kontakujte nás.
Zároveň zvažujeme dvě varianty hromadných jízd - nedělní na některém z širokých nábřeží pro širokou veřejnost i s dětmi a kočárky, a adrenalinovou jízdu pro zdatnější po podobných trasách jako byla ta dnešní, která by časově spadala do pozdních večerních pátečních či sobotních hodin (po 21. hod).

Vaše návrhy, připomínky a zkušenosti s hromadnými jízdami v jiných městech pište do komentářů nebo na redakční email: redakce@ladronka.cz.

Cca 20 fotografií najdete ve fotogalerii.


Katka a Honza



Přečteno 4339x

Komentáře

zkusenostPavel, Reagovat
thank ujakub, Reagovat
jste prvni, jak zase budu mit prvni fotky tik, Reagovat
kocici hlavypavel, Reagovat
Re: kocici hlavyredakce, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
reportáže
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1521915219
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1932419324
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1427114271
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1371213712
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: